wtorek, 2 września 2014

Książki w sierpniu 2014

Tym razem tylko dwie - to z racji urlopu. Ale za to jakie! Na książkę Julii Powell miałam ochotę odkąd obejrzałam film pod tym tytułem a jeszcze wcześniej przeczytałam "Moje życie we Francji" Julii Child. Zaś "Czerwona królowa" to kolejna klasyka autorstwa mojej ulubionej Philippy Gregory.

1) Julia Powell " Julie i Julia"

Julia Powell, autorka tej książki ma niewątpliwy talent pisarski. Jednak gdy zaczynałam czytać książkę kompletnie nie mogłam się połapać o co w niej chodzi i gdyby nie obejrzany wcześniej film pod tym tytułem (nawiasem mówiąc znacznie lepszy niż książka) a także jeszcze wcześniej przeczytana książka Julii Child "Moje życie we Francji" chyba szybko bym ją porzuciła. Dotrwałam jednak do końca, momentami wybuchając śmiechem ale i autentycznie podziwiając bohaterkę za doprowadzenie do końca tak śmiałego projektu, jakim jest przerobienie całej francuskiej książki kucharskiej z lat 60-tych. Tym nie mniej język powieści, jak i zachowania bohaterki czasem raziły. Nazywanie też samej siebie pisarką, podczas gdy napisało się tylko tę jedną książkę według mnie jest przesadą...

Ocena: 4
kategoria: Obyczajowe

2) Philippa Gregory "Czerwona królowa"

Historia Małgorzaty Beaufort, matki pierwszego króla z rodu Todorów- Henryka. Surowa i pobożna, nie widzi jednak jak bardzo jej życie przepełnia ambicja, dla której poświęca wszystkie swoje działania, a także swoje osobiste szczęście i miłość...Aby uczynić syna królem i zostać matką królową nie cofa się nawet przed zgodą na zamordowanie synów króla Edwarda Yorka. Wszystkie swoje czyny tłumaczy wolą Bożą i nie chce widzieć w nich woli własnej. Książka napisana znakomitym językiem, pozwala wczuć się w atmosferę XV-wiecznej Anglii.

Ocena: 6
Kategoria: Historyczne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz