środa, 6 sierpnia 2014

Spóźniony tort rocznicowy


Właśnie uświadomiłam sobie, że nie wrzuciłam zdjęć ani przepisu tegorovcznego tortu rocznicowego! A to już miesiąc opóźnienia. Zgroza! No ale wydarzenia ostatnich tygodni były na tyle intensywne, że wyleciało mi to z głowy.
Jednak tegoroczna rocznica ślubu była wyjątkowa - bo okrągła, już dziesiąta. Niestety, zdjęcia są bardzo kiepskiej jakości :(

Tort miętowy

Biszkopt:
4 jajka
1 szklanka mąki
0,5 szklanki cukru
łyżka octu
łyżka proszku do pieczenia
łyżka kakao

Białka oddzielić od żółtek, ubić na pianę, dodać cukier. Żółtka wymieszać z octem i proszkiem. Dodać do piany i powoli dosypywać mąkę.
Upiec 3 krążki. Po wystudzeniu każdy nasączyć herbatą miętową i posypać kakao.

Krem:
15 dg landrynek miętowych
2 łyżeczki żelatyny
0,25 litra śmietany tortowej 30 % np. łowickiej
serek mascarpone 250 g

Landrynki rozpuścić z małą ilością wody, ostudzić.
Żelatynę rozpuścić w małej ilości gorącej wody, ostudzić.
Śmietanę ubić, dodać serek, żelatynę i rozpuszczone landrynki.

Część masy odłożyć do dekoracji, pozostałą przełożyć nasączone blaty. Udekorować.
Ja dodałam do dekoracji kilka truskawek, bo akurat był na nie sezon ale nie komponowały się zbytnio smakowo, lepiej dodać jako dekorację coś z czekolady.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz