piątek, 13 lipca 2012

Dżem z agrestu i czarnej porzeczki



Przyznam, iż miałam trochę obaw przed jego zrobieniem. Bo o ile dżem z agrestu i czerwonej porzeczki to takie naturalne połączenie to wydawało mi się, że czarna to w tej konfiguracji średnio pasuje. Cóż, kiedy miałam właśnie taką.  No i zrobiłam. I dobrze, bo wyszedł pyszny :)

Na 6 małych słoiczków wzięłam:
1,2 kg agrestu
0,4 kg czarnej porzeczki
0,6 kg cukru (można więcej, w zależności od kwaśności owoców)

Owoce umyć i oczyścić. Wrzucić do garnka agrest, podlać niewielką ilością gorącej wody, troszkę rozgotować. Dodać czarną porzeczkę, zasypać cukrem i zostawić na noc. Przez kolejne dwa dni gotować na małym ogniu po ok. 20 minut kilka razy dziennie. Gorące przełożyć do słoików, pasteryzować ok. 20 minut.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz