środa, 28 maja 2014

Hiram - skandynawski dżem z rabarbaru

Przepis na ten nietypowy dżem znalazłam tutaj ale oczywiście zrobiłam trochę po swojemu. Wg mnie w oryginale jest za dużo cukru, ja dałam dużo mniej a i tak jest bardzo słodkie.

Proporcje na 3 małe słoiczki:
1 kg rabarbaru
0,5 kg cukru
1 cytryna
kawałek (ok. 3 cm) startego imbiru

Rabarbar umyć i obrać. Pokroić na kawałki, wrzucić do garnka. Dodać starty imbir i stratą skórkę z cytryny. Zasypać wszystko cukrem i zostawić na noc albo nawet na całą dobę jeśli nie mamy możliwości zrobienia go rano. Na drugi dzień smażyć na małym ogniu mieszając czasami. Gdy jest już geste przełożyć do słoiczków i zapasteryzować lub odwrócić słoiczki do góry dnem.
Gdyby mimo wszystko okazało się za słodkie, można dodać troszkę soku z cytryny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz