środa, 5 października 2011

Paprykowe szaleństwo


Jako, że sezon na paprykę w pełni dziś kilka przepisów na paprykowe przetwory. Warto je zrobić, bo zimą jak znalazł a sama paryka jest w zimie droga.

Sos pomidorowo-paprykowy

Ok. 3 kg pomidorów
1 kg papryki
1 kg cebuli
4 ząbki czosnku
Ostra papryka sproszkowana
Sól, cukier, olej

Pomidory rozgotować i przetrzeć. Paprykę pokroić, dodać czosnek wyciśnięty i pokrojoną w talarki cebulę, sól, podlać olejem i wrzącą wodą, dusić do miękkości. Przetrzeć przez sitko (lub zmiksować), połączyć z przecierem, dodać cukier i sól, paprykę do smaku, zagotować, pasteryzować.


                              


Papryka marynowana

3 kg papryki
12 szklanek wody
2 szklanki octu
2 szklanki cukru
2 łyżki soli
pieprz ziarnisty, gorczyca.
Składniki zalewy zagotować.

Paprykę umyć, wydrążyć gniazda nasienne, poroić w paski.
Na dno słoików wsypać po kilka ziarenek pieprzu i gorczycy. Ułożyć paprykę, zalać przestudzoną zalewą. Słoiki pasteryzować ok. 20 minut.


Na koniec przepis na sos zwany adżika marinika.
To  pomidorowo - warzywny sos, trochę zbliżony do ketchupu, zankomity na kanapki i nie tylko.
i jak tylko zrobiłam to od razu zaplanowałam kolejną porcję, takie to pyszne. Choć przyznam szczerze, że zmiejszyłam ilość ostrych dodatków.
Podaję zatem moje proporcje:
- 3 kg pomidorow,
- pól kg marchwi,
- pól kg antonowek,
- pól kg czerwonej papryki,
- pól kg cebuli,
- 3 glówki czosnku,
- 4 ostre papryczki,
- pól szklanki cukru
- 2 lyżki soli
- szklanka oleju

Warzywa oczyścić, z papryk wykroić gniazda nasienne, pokroić (pomidory ze skórką), czosnek przecisnąć przez praskę i wszystkie razem wrzucić do garnka. Dodać sól i cukier.


Dusić 3 godziny bez przykrycia. Na koniec dodać olej. Zmiksować, podgrzać, przelać do słoiczków. Ja jeszcze pasteryzowałam ok. 10 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz